sobota, 17 maja 2014

Leśne sanktuarium - moja Studzienka

Historia tego miejsca towarzyszy mi od wczesnego dzieciństwa. 
W lesie niedaleko mojego rodzinnego domu, 
w mojej rodzinnej miejscowości, setki lat temu wytrysnęło święte źródełko...

Więcej o tym miejscu tu 
http://www.encyklo.pl/index.php5?title=Studzienka_w_Jankowicach_Rybnickich 

na parafialnej stronie 

http://www.jankowice.rybnik.pl/historia.html

Tak było kiedyś


źródło:http://marklowice.pl 
a tak jest dzisiaj


















Będziecie kiedyś w pobliżu?

Dajcie znać - chętnie się z Wami wybiorę :)

16 komentarzy:

  1. Piękne miejsce. Ilekroć znajduję takowe na trasie, zawsze odwiedzam. W pobliżu mojej miejscowości też jest źródełko, które uratowało miejscowa ludność podczas oblężenia szwedzkiego. Pewnie je kiedyś opiszę, pozdrawiam Basiu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to czekam na Twój opis Basiu i też ciepło pozdrawiam :)))

      Usuń
  2. Śliczna grota, nie słyszałam o tym miejscu, a tak blisko przecież mam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to musimy się tam kiedyś wybrać :))

      Usuń
  3. Basiu wspaniałe miejsce, dziękuję moge oglądnąć w tak wspaniały dzien jak dzisiaj rocznica komunijna Michasi;) buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bladego pojęcia nie miałam o istnieniu tego miejsca!
    Zbliżają się wakacje i mój powrót do pracy, zatem- daj Boziu- w weekendy będzie nas pewnie znów nosiło i będziemy chcieli zwiedzać. A przecież to miejsce niedaleko ode mnie ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to koniecznie daj znać Aguś:)))

      Usuń
  5. Tęsknię za tym miejscem... zawsze. Lubię tam bywać - to miejsce ma niesamowitą moc pozytywnej energii♥ Polecam wszystkim!!! ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam, nigdy tam nie byłam.
    Znam źródełko w okolicach Jeleniej Góry, o którym ludzie mówią, że ma właściwości lecznicze, ale w Twoich okolicach nie byłam, co nie znaczy, że kiedyś uda mi się tam być. ;-))

    Pozdrawiam serdecznie, j.

    OdpowiedzUsuń
  7. co tu wszystkie ze Śląska?;))))))

    OdpowiedzUsuń
  8. Chodziłam od dziecka... z rodzicami, potem ze szkoły, czasem sama, czasem z koleżanką. Potem z moimi dziećmi i tak dalej... Piękne miejsce. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. NE KADAR GİZEMLİ VE GÜZEL GÖRÜNÜYOR!

    OdpowiedzUsuń