poniedziałek, 13 maja 2013

Ogród japoński we Wrocławiu


"Ogród japoński we Wrocławiu został stworzony przy okazji Wystawy Światowej w 1913r przez hrabiego Fritza von Hochberga i jego pomocnika, mistrza japońskiej sztuki ogrodowej Mankichi Arai. Po zakończonej wystawie ogród został zlikwidowany, jednak w miejscu ekspozycji zostały zachowane ścieżki, kształt stawu i pagórkowatej części z wyjątkową roślinnością. W 1974r w ogrodzie wybudowano kaskadę wodna i napełniono staw wodą. Jednak prawdziwe prace rewitalizujące zostały rozpoczęte w 1994r. (...) w ciągu zaledwie 3 lat ogród odzyskał dawny urok. To niezwykłe miejsce powstało dzięki współpracy specjalistów z zespołu polsko – japońskiego (...)."


.......
Ostrzegam kochani - będzie dużo zdjęć :)










Uwielbiam takie miejsca i klimaty. 
Brakowało mi tam tylko Sayuri z książki "Wyznania Gejszy".

......

Jeszcze tam wrócę :)
więcej zdjęć tutaj

6 komentarzy:

  1. Ostatnio ten ogród zwiedzałam w deszczu, a pani z kasy pożyczyła nam parasolkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny ogród, ja mieszkam niedaleko ok 60km a jeszcze tam nie byłam :/ muszę to nadrobić w najbliższym czasie:)
    pozdrawiam i jeżeli masz ochotę zapraszam na rozdawajkę http://pasjejustychy.blogspot.com/2013/05/candy-candy-czyli-zapraszam-po.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że to tak krótko i szybko. Ale następnym razem kilka dni i szalejemy....obiecujesz????? ja zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  4. Och, jaki piękny! Zdecydowanie bym się tam odnalazła,szkoda tylko, ze tak daleko mam...

    OdpowiedzUsuń